Denuncia per contingut inadequat

10 consells per a una alimentació saludable

{
}

 TAGS:undefined

Menjar bé no és sinònim de dieta. Tenir un menú variat, amb presència de fruites i verdures, i uns bons hàbits poden ser els millors consells per a una alimentació saludable.

De la mà del Dr. Jesús Román, expert en nutrició, i de la gent de La Nevera Roja, compartim amb vosaltres uns consells inclosos a la guia La Nevera Saludable, molt útils per tenir cura de la teva alimentació.

Consells per a una alimentació saludable

  1. Planifica la setmana: Planifica la teva alimentació. Agafa paper i llapis i anota els àpats de la setmana per a tu i els teus. Només són unes línies que podràs modificar si cal, però que et permetran organitzar-te.
  2. Obliga't a seleccionar menjars sans: Consumeix diàriament un plat de verdures, 2 o 3 peces de fruita, utilitza oli d'oliva verge per cuinar els teus aliments i tria pa i pasta integrals. Cuina peix 2 o 3 vegades per setmana: el peix blau és molt nutritiu i saludable. En seleccionar carns, tria les magres i les aus, procura menjar plats de llegums 1 o 2 cops per setmana i, si és possible, berena un grapat de fruits secs.
  3. Atent a les formes de preparació: Cuida no només els aliments que consumeixes, sinó també la forma en què són cuinats. Hi ha moltes que t'aniran bé gairebé sempre (al forn, cuits, al vapor, graella, etc.) i d'altres de les que no s'ha d'abusar (fregits, amb salses pesades, etc.).
  4. Respecta els costums: Per exemple, mai deixis d'esmorzar i, si és possible, menja assegut a la taula, amb família o amics i sense distraccions com la televisió.
  5. Beu aigua: La principal font d'hidratació per al teu organisme és l'aigua. Els refrescs i les begudes amb sucre s'haurien de consumir de forma esporàdica. Les begudes fermentades (vi, cervesa, sidra) pots consumir-les amb moderació, a raó d'1 o 2 copes diàries.
  6. El pa no engreixa: Una quantitat raonable no et farà mal i fins i tot pot millorar el perfil de la teva dieta, però intenta triar l'integral.
  7. Pocs dolços: Unes postres dolces són ideals per a celebrar alguna cosa, però no són bones per consumir diàriament. Per a la teva rutina diària és millor triar una peça de fruita.
  8. Vigila el consum de sal: Generalment els plats ja cuinats t'arribaran al punt just de sal. Així que evita utilitzar el saler sense abans provar el menjar. D'aquesta manera pots evitar problemes cardiovasculars.
  9. Tasta nous plats: Una dieta variada és menys avorrida i més apetitosa.
  10. Descobreix el ritual de menjar: Menja amb tranquil·litat, amb el menjar fred o calent segons sigui el plat... Gaudeix del menjar!

Nosaltres, per no perdre el costum, et recomanem un parell de vins perquè, a més d'una dieta saludable, facis gaudir el teu paladar :)

 TAGS:Les Cousins L'Inconscient 2013Les Cousins L'Inconscient 2013

Les Cousins L'Inconscient 2013

 

 

 TAGS:La Garnacha Fosca del Priorat 2010La Garnacha Fosca del Priorat 2010

La Garnacha Fosca del Priorat 2010

 

 

*Imatge: La Nevera Roja

{
}

Deixa el teu comentari 10 consells per a una alimentació saludable

Entra a l'Obolog, o crea el teu bloc graits si encara no t'has registrat.

Avatar d'usuari El teu nom