Denuncia per contingut inadequat

Aliments que hauries de menjar amb moderació

{
}

 TAGS:undefined

Hi ha moltes recomanacions sobre aliments que ens beneficien i que són perfectament saludables per al nostre cos i la nostra vida diària. Però això no sempre és tan real com creiem i, de fet, està comprovat que qualsevol aliment, per més saludable que sigui, si s'ingereix en excés, pot ser perjudicial per a la salut, incloent l'aigua. A continuació parlarem d'alguns aliments que es creu són perfectament inofensius per a la nostra salut, però que és millor consumir amb moderació abans que puguin causar algun dany.

  • Tomàquets i albergínies: aquests fruits es caracteritzen per contenir en les seves parts verdes substàncies alcaloides que tenen propietats psicotòxiques que causen intoxicacions, mals de cap, vòmits i fins i tot al·lucinacions. El cas de l'albergínia és una mica més controlable ja que, quan es couen, aquestes substancies generalment es destrueixen.
  • Fibra: la fibra sempre és recomanada per qualsevol nutricionista o metge quan patim problemes a la flora intestinal i, fins i tot, cal consumir-la per mantenir un bon sistema digestiu. No obstant això, l'excés de fibra pot ocasionar bloquejos a l'absorció del calci provinent d'altres aliments, augmentant riscos de malalties òssies.
  • Marisc: és bo consumir marisc pels alts nivells d'Omega 3 i 6 que proporciona i que són molt beneficiosos per a la nostra salut, el problema és que, molts d'aquests mariscs són filtradors o carronyers, i absorbeixen tot tipus de contaminant que trobin al seu camí, que al final es converteix en metalls pesants que poden ser molt nocius per a la salut. A més, el marisc conté purins, que són molècules nitrogenades relacionades amb la urea, i que poden formar cristalls d'àcid úric, causant la malaltia de la gota.
  • Sucs: és molt millor la fruita sencera que el suc, ja que aquest aporta una gran quantitat de sucre en forma de sacarosa que, al final, es divideix al metabolisme en forma de fructosa i glucosa. No obstant això, després d'un temps, l'organisme pot presentar deficiències en vitamines B1 i B2 a causa de l'excés de sucre que, al seu torn, provoca un bloqueig d'insulina, podent causar diabetis.
  • Ous: els ous són molt nutritius i deliciosos, però en diversos estudis s'ha demostrat que l'excés d'aquest aliment pot causar increments als nivells de colesterol -no sempre dolent, cal aclarir-, i si es porta una vida sedentària i amb una dieta rica en ous, pot aparèixer l'obesitat. Una dieta de 6 ous setmanals és òptima, encara que varia per cada persona. 

 TAGS:Luberri 2016Luberri 2016

Luberri 2016, aromes de fruites de bosc vermelles i morades molt fresques, al punt, així com tons florals i tocs a regalèssia.

 

 TAGS:Viña Ardanza Reserva 2008Viña Ardanza Reserva 2008

Viña Ardanza Reserva 2008: equilibrat, saborós, llarg, balsàmic. 

{
}

Deixa el teu comentari Aliments que hauries de menjar amb moderació

Entra a l'Obolog, o crea el teu bloc graits si encara no t'has registrat.

Avatar d'usuari El teu nom